Jeg har oversat nedenstående præsentation i Riding Gravel af Finish Lines Fiberlink sealaent, som jeg efterfølgende selv skal i gang med at teste, men foreløbig lyder det lovende:

Finish Line har netop frigivet deres nye FiberLink forsegler på markedet, og vi har modtaget nogle for at tjekke ud her på Riding Gravel. Nu tænker du måske, “Hej! Havde Finish Line ikke et tubeless forsegler for et stykke tid siden, der ikke gjorde det så godt?” Jo, og man kan vist rolig sige, at du havde ret. Men dette er ikke DEN forsegler. Finish Line indså, at deres tidligere tilbud ikke var helt op til det man kunne forvente, så for omkring to år siden begyndte de at arbejde på en ny formel for tubeless dækforsegling. FiberLink er den nye forsegler. Lad os nu dykke ned og finde ud af, hvad der er anderledes her. Først og fremmest er FiberLink en latexbaseret forsegler. Det er godt, fordi de bedste tætningsmidler til cykeldæk bruger en latexbase. Imidlertid; Finish Line smed ikke bare en generisk latexbaseret forsegler ud her. De har forbedret latexens tætningsegenskaber ved at bruge Kevlar®-fibre – dermed “fiberen” i navnet.

Her følger lidt information fra FiberLink-websiden. “Kevlar®-fibre arbejder synergistisk med hurtigtvirkende naturlig latex for at forsegle punkteringer, når de opstår. Fritflydende latex hærder hurtigt for at skabe en klæbende forsegling, der er forstærket med sammenkædede Kevlar-fibre.”

Pro latex-formlen bruger FiberLink™-teknologi

  • • Kevlar®-fibre sikrer stærke, langtidsholdbare forseglinger
  • • Lav viskositet er ideel til racerforhold
  • • Hurtigtvirkende naturlatex reducerer lufttab
  • • Optimal levetid mellem opdateringscyklusser
  • • Lav lugt og nem at sætte op

FiberLink forsegler kommer i 240 ml flasker til 160 kr, 946 ml flasker for 420 kr. og 3,78 L kande til 1299 kr. Første indtryk: Vi har brugt og testet mange forseglede her på Riding Gravel, og et par af os har endda lavet vores egen forsegler. Så vi er meget opmærksomme på nuancerne mellem forskellige typer. Jeg bemærkede med det samme, at FiberLink så ud til at være mere tyktflydende end mange andre. Jeg antager, at dette er i sammenhæng med Finish Lines krav om hurtigvirkende punkteringsbeskyttelse i racersituationer, hvor en rytter ikke har tid til at stoppe for at hjælpe en sealanet med at forsegle en punktering. Den eneste anden, der kan sammenlignes på denne måde, er måske den allestedsnærværende Stan’s.

Når låget er fjernet, er du klar til at hælde. Jeg brugte FiberLink til at sætte nogle WTB Riddler 700c X 45 mm dæk op på det sæt af WTB CZR hjul, vi har i test i øjeblikket. FiberLink squeeze flasken var nem at bruge, men jeg må sige, at jeg var en smule overrasket over, at der ikke var nogen aluminiseret forsegling af nogen art på flasken, som du måske kan finde med andre små flasker. Faktisk spildte jeg lidt sealant og tænkte, at der var en forsegling, jeg skulle fjerne. Så vær forsigtig efter du fjerner hætten. En anden ting at bemærke er, at Finish Line har leveret et praktisk “doseringsdiagram” for forskellige størrelser dæk på etiketten på 240 ml flaskerne og også online på websiden for dette produkt.

Doseringsvejledning på flasken.

Den anbefalede mængde at putte i mine WTB Riddlers var 120 ml, så jeg pressede en halv flaske ind i hvert dæk, satte resten af ​​dækket på plads og luftede dem op. FiberLink-forseglingen så ud til at tage sig af tingene derfra uden yderligere problemer. Jeg var i stand til at lave en to-benet test her med Riddlers, da det ene var et nyt, aldrig monteret dæk, og det andet var blevet brugt før som et slangeløst dæk. Jeg gjorde dette for at se, om der ville være nogen forskel på, hvordan FiberLink var i stand til at forsegle et dækhus i forhold til et, der allerede havde set tætningsmiddel.

Efter cirka 12 timer havde jeg overhovedet ikke bemærket nogen forskel i lufttrykket, så jeg føler, at FiberLink gør et godt stykke arbejde med at forsegle et dæks indvendige kappe. Indtil videre… Finish Lines nye FiberLink sealant er en latexbaseret produkt, der fungerer meget som, hvad du ville forvente. Indledende opsætning minder mig meget om, hvordan konkurrencens latexforseglingsformel opsætter dæk, og det er en god ting. FiberLink er meget tyktflydende, så det vil forstøve i luften, når det suser ud af en ventilkerne. Jeg vil anbefale, at dækkene luftes med ventilstammerne i en 10- eller 2-position for at hjælpe med at afbøde denne effekt. Bortset fra overraskelsen over, at flasken ikke er forseglet, har jeg hidtil ikke set nogen negative ting ved at bruge Fiberlink-forseglingen.

0
    0
    Din Kurv