Ustabil søgning på hjemmesiden

Jeg er ved at få installeret ny software på hjemmesiden, som forhåbentlig gerne skulle føre til et væsentlig bedre søgeoplevelse fremadrettet. Desværre har det den konsekvens at søgning indtil det er på plads, nok kan være lidt mangelfuld. Man kan dog naturligvis gå via shop og kategori funktionerne og finde det man skal bruge.

Vi beklager ulejligheden medens det står på.

Ny Service fra Stages & VeloWear

Nu kan vi tilbyde opgradering af dit shimano kranksæt enten et du selv har, eller i forbindelse med bestilling af din nye velowear cykel. Prisen afhænger lidt af hvilken kranksæt det drejer sig om.

Vi sender kranksættet til USA, hvor der så bliver monteret wattmåler på. Processen tager ca. 4-5 uger, hvilket jo er fint, hvis det er i forbindelse med bestilling af ny VeloWear cykel, da der jo ofte vil gå den tid, inden du får cyklen alligevel.

I princippet kan du både få wattmåleren på højre side, venstre side (på den udskiftelige arm) eller både højre/venstre, hvis du ønsker dobbelt siddet måling.

Servicen gælder for stort set alle Shimanos kranksæt fra den gamle 105 (5700) og til den nye 12 speed Dura Ace, ligesom det også gælder for den nye gravel serie GRX 810.

På hjemmesiden har vi listet de mest normale konfigurationer fra enkelt sidet wattmåling, men vi kan selvfølgelig oplyse dig om prisen på de andre muligheder også.

Ny kategori med ekstra gode tilbud

For at skille de ekstra gode tilbud ud, som tit afspejler, at vi fx ikke længere skal føre et brand, eller vi er ude for sæsonen for varen, har vi lavet en ny kategori med ekstra gode tilbud.

For at en vare skal havne her, skal den være sat på tilbud, og du sparer mindst 30 %.

Du kan tjekke ud, hvilke varer som i første omgang er havnet i kategorien ved at trykke lige her.

Kan man køre gravel på en VeloWear racer

Jeg har i forbindelse med lanceringen af VeloWear cyklerne ofte fået det spørgsmål, om man evt kunne bruge enten gravel cyklen til landevej eller landevejs racerne til gravel.

Spørgsmålet er faktisk blevet lidt mere relevant efter lanceringen af vores nye gravel cykel, som klart er tænkt til segmentet “rigtig gravel”.

Når vi taler om rigtig gravel så mener vi muligheden for brede dæk kombinationer over 40 mm, muligheden for at kunne køre med bike packing udstyr, samt en cykel der opfører sig perfekt, uanset om de tester den i de mest ekstreme gravel forhold, med mudder, dårlige stier etc.

Er du derimod blandt de stadig flere kunder, som har behov for en slags hybrid cykel, som kan klare en tur på en grussti eller evt en tur i skoven, når det er godt vejr, og ellers blot vil bruge sin gravel cykel, som en slags vinterracer, ja så viser det sig faktisk at du sagtens kan bruge din VeloWear racer til det formål.

Fra producentens side er den “godkendt” til 32 mm brede dæk, men en af vores glade kunder har faktisk udfordret det og været på en 130 km gravel tur rundt om Ringkøbing Fjord, hvor han havde monteret 36 mm brede gravel dæk på.

Man skal være opmærksom på at 36 mm ikke altid er 36 mm, så når du skal vurdere et dæks bredde, er det altid sikrest at gå efter ERTO målene. Så vil man fx opdage at Pirellis 35 mm dæk måler næsten 40 mm, og de vil ikke gå på denne cykel. En anden ting man skal være opmærksom på er fælgbredden. Det vil være en fordel med relativ brede fælge, så dækket ikke vil gå så langt ud over fælgkanten som de vil på smalle fælge. Endelig skal man heller ikke køre under de værste forhold, idet clearance til mudder osv, er sparsom når du putter så brede dæk på, men under de rette forhold kan det tilsyneladende sagtens gå.

En anden ting man skal være opmærksom på, er naturligvis at der er et voldsomt større slid på sliddele, når du kører hele året, end hvis du kun kører i solskin eller om sommeren, men du kan stadig købe en del kæder, kassetter og klinger, til hvad det vil koste dig at holde to cykler kørende.

Mange ville måske netop vælge at have to forskellige hjul/dæk setup, således at man relativt let kunne skifte mellem de to.

Herunder ser du lidt billeder af en VeloWear 1000, med gravel dæk på.

Nu kan du også selv konfigurere din gravel cykel

I lighed med VeloWear cyklerne, har du nu også mulighed for at konfigurere en gravel cykel med udgangspunkt i de populære rammer fra svenske Alle Bike, MB31.

Du vælger selv alle dele til cyklen ud fra det sortiment vi har i butikken.

Vi har fået lidt mekaniske grupper fra såvel Shimano som Sram, i både 1 x og 2 x som du kan benytte i konfigurationen.

Prisen på de færdige cykler ligger fra 15.000 og opefter.

Konfiguratoren kan tilgås her.

Præsentation af Mixbike

MixBike, er nok et brand som er ukendt af de fleste. Der er ikke mange flashy produkter fra deres side, men de formår ofte at producere rigtig gode ting til en fornuftig pris, inden for genrer, hvor man som oftest ikke gider at ofre alverden, men alligevel gerne vil have noget som har kvalitet.

Eksempler på dette kunne være lygter, hvor det jo er vigtigt at blive set i trafikken, hvis man har behov for at køre, når det er mørkt, men det er ofte et sted folk sparer – prøv bare at tage et smut til hovedstaden og se, hvor ringe lys har på deres cykler. Her laver Mix bike, faktisk nogle ret fornuftige lygter til ganske hæderlige priser. Vi har hos VeloWear valgt at føre deres Mixbike Go forlygte, som er på 150 lumen, en brugstid på 8 timer samt usb opladning, præcis svarer det behov man har når man i et dårligt oplyst område, som fx ofte vil være tilfældet uden for de store byer. Tilsvarende også deres Go Vision baglygte, som også er USB genopladelig og et super fint produkt. Begge dele til omkring 200 kr., så på fattiggården ender man næppe med sådan en investering.

Tilsvarende har vi nu fået en rigtig fin fodpumpe hjem, som sagtens kan måle sig med de dyreste fra Lezyne i kvalitet. Solid stål konstruktion, tydeligt manometer. En skruefatning, ligesom man kender det fra de bedste håndpumper, som ikke går i stykker ligesom alle de andre mere eller mindre åndsvage konstruktioner, som har været gennem tiden, og ikke mindst en mulighed for at pumpe 11 bar. Og ja, jeg ved godt, at der er pumper som kan klare 16, men det er der altså – bortset fra banen måske – ikke rigtig nogle som har behov for i den virkelige verden.

Det bedste ved denne fine pumpe, er prisen på 399 – det er dæleme en god pris, for en højkvalitets fodpumpe, som du vil have glæde af i mange år fremover.

Se produkterne fra MixBike her

Nye designs fra VeloWear

Vi har lavet et par nye designs af kortærmede jerseys, som kan bruges sammen med de almindelige sorte bib-shorts. Der er tale om to ensfarvede jerseys, i et lidt mere afdæmpet design end vanligt.

Den ene er gråblå, og den anden Racing Green. Som sædvanlig er prisen blot 500 kr. for en jersey af rigtig god kvalitet.

Husk i øvrigt at prøve vores cykelstartspakke, hvor du kan supplere et sæt cykeltøj med enten handsker, hjelm, sko eller lignende, og få gode rabatter på det hele.

Nyt Cykeltøj til sommerens udfordringer

Så har vi fået lavet cykeltøj til Social- og Sundhedsskolen, som skal en tur til Frankrig i forbindelse med Tour de France. Og i næsten samme boldgade, er to af de andre projekter vi har lavet tøj til nemlig os selv, og vores deltagelse i Tour de Storebælt, hvor vi skal køre den lange 200 km strækning fra Roskilde til Nyborg sammen med 16.000 ligestillede. Til samme løb har vi også lavet trøjer til Bella Skilte.

Har du behov for at få lavet dit eget cykeltøj, enten fordi I er nogle stykker som jævnligt cykler sammen, eller du arbejder på en arbejdsplads med en cykelklub, ja så har du også mulighed for at få lavet dit eget unikke cykeltøj. Skriv og få et tilbud på netop dit projekt, på info@velowear.dk

Nye betalingsmuligheder i butikken

Hidtil har du kun haft mulighed for enten kontant betaling eller betaling med mobilepay, når du handler i butikken. Har du købt en cykel, eller noget større, har du også haft mulighed for at lave en bankoverførelsel, enten i butikken, eller i ro og mag, når du kom hjem.

Nu har vi imidlertid i samarbejde med Vibrant fået mulighed for også at modtage Dankort, Visakort eller Mastercard i forretningen, noget som vi hidtil kun har kunnet tilbyde på nettet.

Udfordringer i tubeless setupet

For os som primært kører tubeless på landevejen, er der lidt særlige udfordringer i forhold til gravel og MTB, nemlig det faktum, at der er langt højere tryk i dækket på landevejsraceren samt at det er smallere end både gravel og mtb dækkene. Begge dele gør det til noget af en udfordring at bruge de ellers så populære orme fra fx Sahmurai Sword eller Dynaplugs.

Jeg er i hvert fald på det seneste faldet over to ting som er værd at undersøge lidt nærmere. Det ene er et lille kit fra Restrap, som hedder Tire Boot Kit. Det indeholder en lang række lapper af forskellig størrelse som du sammen med en god lim, kan bruge hvis du får fx en flænge.

Den anden er et produkt fra X-source, som hedder Spin Bits som når det blandes i sealanten skulle gøre at den lapper større huller end standard.

Jeg vil teste i første omgang lapperne fra Restrap og i anden omgang, når det igen kommer på lager også produktet fra x-souce.

Ellers vil jeg generelt sige at jeg har rigtig gode erfaringer med at køre med tubeless også på racerdæk, hvor kodeordet er et relativt lavt dæktryk, hvis man er vant til at køre med dæk og slange. Normalt er jeg punkteret første gang, hvor jeg har lagt mærke til det, efter at dækkene er forholdsvis slidt, og så har jeg bare sat et nyt dæk på, for nylig prøvede jeg så en af de punkteringer, som sealenten ikke umiddelbart lige tog, og da var jeg alligevel for nærig til at skifte dækket, og her tænker jeg at lapperne kan være et godt bud på at forlænge livet og stadig være i stand til at køre tubeless, hvor man måske normalt bare ville have smidt en slange i.

En anden lille udfordring der tit kommer efter et stykke tid med tubeless, er at ventilen stopper helt til, fordi noget af sealaentet er størknet nede i. Der er nok generelt ikke nogen vej uden om grundig rengøring af ventilen i forbindelse med refill af tubeless væske, hvis du har været punkteret nogle gange, for ellers kan det være et mareridt at få væske ind i dækket, men mindre du kører det uden om ventilen fx ved at løsne dækket fra fælgen, og så hælde noget i for neden, og så når du har sæt dækket på igen, få det kørt rundt så det tætner. Jeg synes dog klart at den letteste og mest renlige metode er at bruge en sprøjte, og her kræver det at ventilen er pinlig ren, for at få nyt sealant i, og det er de temmelig sjældent, hvis du har kørt noget tid.

Under artiklen kan du se nogle af de produkter vi har under tubeless tilbehør, der kan gøre det lidt lettere for dig at køre tubeless.

0
    0
    Din Kurv